De Digitale Traveler

Infographics blijven populair!

Source: Mashable

En deze week heeft deze bijzonder informatieve infographic over het online shopgedrag van reizigers in het bijzonder onze aandacht getrokken.

Uit de infographic blijkt dat reizigers meer dan ooit voorheen gebruik maken van digitale kanalen en online sociale platforms voor onderzoek, shopping, educatie en zoveel meer.

De bijzonder snelle groei van sociale media en technologie heeft de manier waarop wij reizen voor altijd veranderd. De infographic bevestigt het toenemende gebruik van de mobiele telefoon onder reizigers bij het plannen van een vakantie zowel als tijdens het reizen en zelfs na het terugkeren van vakantie.

Reizigers gebruiken steeds vaker digitale kanalen om op de hoogte te blijven van de laatste vlucht en hotel deals voordat ze vertrekken op vakantie. Bovendien blijken online platforms ook bijzonder populair tijdens het reizen en reizigers zijn steeds vaker digitaal verbonden bij het zoeken naar restaurants, bezienswaardigheden en activiteiten op reis.

Door deze veranderingen en de opkomst van de digitale reiziger, zijn travel marketing specialisten genoodzaakt om hun marketing strategieën zodanig aan te passen om de consument te bereiken met de relevante boodschap op het precieze tijdstip dat die boodschap nuttig is.

Reizigers delen bovendien niet enkel hun eigen reiservaringen via sociale kanalen tijdens het reizen, maar ook nadat hun vakantie reeds afgelopen is. De infographic demonstreert de populariteit van sociale platforms bij het publiceren van hotel, restaurant en vele andere reisbeoordelingen. Het delen van zulke reisreviews op online platforms kan vervolgens een bijzondere impact hebben op het online koopgedrag van hun peers.

Marketers dienen hiermee rekening te houden bij het uitdenken van hun travel marketing strategieën, en digitale marketing kan hier dus zeker niet ontbreken!

This entry was posted in Travel Infographics and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply